2007 Bentley Continental GT - Luksus na nowo zdefiniowany

2007 Bentley Continental GT - Luksus na nowo zdefiniowany

Potężny, wyrafinowany, luksusowy, porywający: to jest grand touring taki, jaki powinien być - tak mówi Bentley w odniesieniu do Continentala GT. Nawet najkrótszy rzut oka na model Continental GT potwierdza to stwierdzenie, podkreślając, że chociaż GT został wprowadzony na rynek w cenie niższej niż jego większe rodzeństwo, Bentley nie poczynił żadnych kompromisów w zakresie jakości.

Wyprodukowany po raz pierwszy w 2003 roku, Continental GT jest wyposażony w 6,0-litrowy silnik W12 z podwójnym turbodoładowaniem, generujący moc 552 KM przy 6 100 obr/min i moment obrotowy 650 Nm przy 1 600-6 100 obr/min. Continental GT, wyposażony w stały napęd na cztery koła z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu Torsen, osiąga prędkość 0-62 mph w 4,8 sekundy i prędkość maksymalną 197 mph. Nieźle jak na samochód ważący ponad dwie tony.

bentley

Właściciel tego Continentala GT jest dotychczasowym klientem, który kilka tygodni wcześniej przywiózł swojego Rolls-Royce'a Ghosta na zabieg poprawy połysku. W przypadku Ghosta, zdecydował się on na modernizację uszczelniacza Platinum, używając Kamikaze Collection ENREI Coat jako ostatecznej powłoki ochronnej. Będąc pod wrażeniem rezultatów i łatwości dalszej konserwacji, poprosił o wykonanie tej samej usługi na swoim Continental GT.

Continental GT nie jest używany codziennie, ale jeździ nim regularnie. Po przybyciu do studia, konieczne było pełne i dokładne odkażenie.

Osad z kredy z poprzedniego polerowania został wychwycony wokół plakietek i kratek, które z czasem uległy zapieczeniu.

Przechowywane na zewnątrz, pyłki przykleiły się również do niektórych paneli samochodu, co jest częstym problemem o tej porze roku.

Bentley Continental GT jest wyposażony w 20-calowe 7-ramienne dzielone obręcze Mulliner, na których zebrały się silne zanieczyszczenia, w tym duża ilość silnie żrącego pyłu hamulcowego.

Pył hamulcowy został potraktowany środkiem Fireball Iron Burn (Extra), który zawiera aktywny składnik kurczący cząsteczki żelaza, powodujący zerwanie ich wiązań z podłożem i umożliwiający ich bezpieczne spłukanie przed czyszczeniem kontaktowym.

Pozwalając roztworowi pozostać na stopach przez około 3-4 minuty, zmiana koloru na fioletowy wskazywała, że aktywny składnik działa, a zneutralizowane cząstki metalu mogły być następnie spłukane przy użyciu myjki ciśnieniowej.

Aby usunąć pyłki drzew przyklejone do paneli, rozpylono na powierzchnię Zmywacz do robaków Gtechniq W8 i pozostawiono na około 5-6 minut do wchłonięcia przed spłukaniem. W8 rozbija lepkie połączenia klejowe, takie jak te utworzone przez pyłki, zgniecione owady i soki drzew. Następnie karoseria została potraktowana roztworem Bilt-Hamber Surfex HD, biodegradowalnego środka odtłuszczającego na bazie wody.

Przed myciem głównym samochód został wstępnie oczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam, nanoszonego za pomocą lancy pianowej podłączonej do myjki ciśnieniowej Kranzle K-1152. Ultimate Snow Foam jest produktem wysoko pieniącym się i wraz z wodą pod ciśnieniem tworzy gęstą, kremową pianę, która przylega do paneli. Piana unosi z powierzchni większe cząsteczki brudu i żwiru, a następnie zanieczyszczenia można łatwo spłukać pianą, zanim rękawica myjąca wejdzie w kontakt z lakierem. Pomaga to chronić lakier przed przypadkowymi śladami zawirowań i zarysowaniami, które często powstają podczas procesu mycia.

Ochrona lakieru na każdym etapie procesu detailingu poprzez stosowanie bezdotykowych metod usuwania zanieczyszczeń jest niezbędna. Polerowanie maszynowe usunie swirle i zarysowania, jednak lakier bezbarwny działa jak bariera, chroniąc pigmenty lakieru przed uszkodzeniami i promieniami UV, które powodują ich blaknięcie. Za każdym razem, gdy lakier bezbarwny jest polerowany maszynowo, usuwanych jest kilka mikronów. Ponieważ elementy chroniące przed promieniowaniem UV mają tendencję do migrowania do górnej warstwy lakieru bezbarwnego, to właśnie one jako pierwsze są usuwane podczas nadmiernego polerowania maszynowego. Z tego powodu lepiej jest unikać wprowadzania swirli w pierwszej kolejności. - Matt Back, UF Detailing Studio

Przy użyciu szamponu Nanolex Pure i dwustronnej maty do mycia Ulti-Mitt z merynosów, samochód został umyty metodą dwóch wiader. Woda do mycia i woda do spłukiwania są przechowywane w oddzielnych wiadrach, z których oba zawierają osłonę przeciwpyłową. Rękawicę napełnia się wodą z mydłem z wiadra z wodą do mycia, myje się część samochodu, a następnie rękawicę płucze się w wiadrze z czystą wodą do spłukiwania. Po wyciśnięciu wody z rękawicy, jest ona z powrotem zanurzana w wiadrze do płukania, a proces jest powtarzany do momentu, aż samochód będzie czysty. Piana jest następnie spłukiwana z pojazdu za pomocą myjki ciśnieniowej, po czym do węża podłączany jest filtr Aqua Gleam De-ionising Water Filter, który umożliwia ostateczne spłukanie samochodu czystą wodą. Następnie samochód jest osuszany przy użyciu bardzo chłonnych i miękkich ręczników z mikrofibry, po czym jest wprowadzany do studia i poddawany inspekcji przy intensywnym oświetleniu. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń, ich lokalizacja i stopień nasilenia zostały odnotowane w formularzu oceny pojazdu, aby można było się do nich odnieść na etapie polerowania maszynowego.

Maska jest dość długa w modelu Continental GT, dlatego dość często można zobaczyć w tym miejscu ślady po wodzie. Ten Bentley nie był wyjątkiem. Ślady te są spowodowane parą wodną pozostawioną przez nieczystą wodę. Gdy woda wyparowuje, pozostają po niej zanieczyszczenia. Mogą one powodować wytrawianie lakieru, jak widać tutaj. Istnieją specjalne produkty, które są przeznaczone do usuwania tych osadów bez szkody dla lakieru bezbarwnego lub powłoki ochronnej, jeśli taka została już nałożona. - Matt Back, UF Detailing Studio

Kontrola lakieru ujawniła kilka obszarów silnego zawirowania z kilkoma głębszymi rysami, w szczególności obszar w pobliżu plakietki na pokrywie bagażnika, a także na tylnej ćwiartce.

Do korekty lakieru użyto polerki RUPES BigFoot Duetto o podwójnym działaniu z padem polerskim Banzai Dynamics z kolekcji Kamikaze i masą Koch-Chemie Heavy Cut H8 Compound. Pady Banzai Dynamics wyposażone są w technologię Dot Point Polishing (DPP), w której sutek na powierzchni pada pozwala na lepszą cyrkulację powietrza. Jest to przydatna cecha, gdy wymagane są długie okresy polerowania maszynowego w celu wyeliminowania ciężkich skaz i pozwala na bardziej kompleksowe rozbicie zmniejszających się cząstek ściernych w związku.

Do obszarów wymagających bardziej intensywnego, skoncentrowanego działania zastosowano polerkę dwufunkcyjną RUPES LHR 75E Mini wraz z RUPES Yellow Fine Polishing Pad.

Po korekcie lakier został poddany uszlachetnieniu przy użyciu masy szpachlowej Menzerna Super Finish Plus 3800 i pada SCHOLL Concepts Black SofTouch Waffle Pad.

Reflektory w Bentleyu stały się zmętniałe i zamglone, głównie z powodu degradacji przez promieniowanie UV, ale kwaśne deszcze, chemikalia z dróg i roztwory myjące również mają w tym swój udział. Wcześniej konieczna była wymiana zmętniałych plastików, ale teraz uszkodzenia można usunąć za pomocą polerowania maszynowego.

Aby przywrócić przejrzystość plastiku, reflektory zostały wypolerowane maszynowo przy użyciu Koch-Chemie H8 i 4-calowego żółtego pada polerskiego RUPES na polerce RUPES BigFoot Mini.

Wkrótce usunięto zmętnienia i przywrócono reflektorom klarowność.

Po zakończeniu etapu polerowania maszynowego, lakier został spryskany roztworem Gtechniq Panel Wipe, wypolerowany w celu usunięcia pozostałości politury i silikonu, aby przygotować go do nałożenia powłoki ochronnej.

Kolekcja Kamikaze ENREI Coat reprezentuje najnowszą innowację w dziedzinie powłok opartych na nanotechnologii. ENREI Coat jest dwuetapową powłoką uszczelniającą, najpierw nakładana jest warstwa podkładowa, aby przygotować powierzchnię, zapewniając jej gładkość i jednorodność. Formuła chemiczna została opracowana w celu zwiększenia potencjału wiązania z warstwą wierzchnią, zapewniając najwyższą możliwą wydajność w zakresie ochrony i trwałości. ENREI zapewnia doskonałą odporność na chemikalia, odpycha wodę, a tym samym zanieczyszczenia przenoszone przez wodę, oleje i brud. Powierzchnie poddane obróbce pozostają czystsze, dłużej, a mycie konserwacyjne jest dzięki temu znacznie łatwiejsze, wymaga mniejszego nacisku i eliminuje potrzebę stosowania ostrych środków chemicznych.

Wydajność ENREI Coat wynika nie tylko z samej konstrukcji produktu, ale również z bardzo specyficznej metody i techniki aplikacji. Dodatkowo, temperatura i wilgotność otoczenia również muszą mieścić się w określonych parametrach, w przeciwnym razie proces wiązania chemicznego nie może zachodzić. Tak długo, jak te parametry są spełnione, po utwardzeniu ENREI zapewnia absolutnie wyjątkowy połysk i ochronę, która będzie trwała. Ponieważ proces nakładania ENREI jest ściśle kontrolowany, powłoka ta jest dostępna jako usługa tylko dla przeszkolonych i certyfikowanych detailerów Kamikaze Collection, co gwarantuje najwyższy poziom kontroli jakości. Utrzymanie połysku i funkcji hydrofobowej jest proste pod warunkiem, że stosowane są odpowiednie procedury i produkty do konserwacji po myciu. - Matt Back, UF Detailing Studio

Okna zostały najpierw oczyszczone, a następnie potraktowane IPA przed nałożeniem powłoki Kamikaze Collection Intenso Window Coat. Zapewnia to hydrofobową barierę, która odpycha wodę i brud, sprawiając, że deszcz zbiera się w kulki i łatwo spływa, nawet podczas jazdy z relatywnie niską prędkością. Ultra-śliska formuła eliminuje również drżenie wycieraczek, dzięki czemu jazda podczas złych warunków pogodowych jest znacznie łatwiejsza i mniej męcząca.

Felgi aluminiowe zostały przetarte środkiem Gtechniq Panel Wipe przed nałożeniem powłoki Kamikaze Collection Stance Rim Coat. Podczas gdy niektóre środki uszczelniające niszczą się pod wpływem ciepła, Stance Rim Coat jest odporny na ekstremalnie wysokie temperatury, odpycha cząsteczki pyłu hamulcowego i zapewnia ciągłą ochronę przed brudem drogowym, solą i olejami. Zabezpieczone felgi można łatwo utrzymać w czystości podczas cotygodniowego mycia.

Dwuczęściowe, dwudziestocalowe koła Bentleya Continental są wyposażone w specjalnie zaprojektowane opony Pirelli P-ZERO. Aby je wyeksponować i nadać im odpowiedni wygląd, opony zostały pokryte środkiem Gtechniq T2 Tyre Dressing, który nadaje im naturalny, satynowy połysk.

Catalogue.info.pl

opis autora

Zajmujemy się pielęgnacją samochodu - od wewnątrz na zewnątrz. W naszym portalu dowiesz się, jak najlepiej chronić swoje auto przed czynnikami zewnętrznymi oraz jak poprawić jego stan wizualny.